Haber Merkezi

31/08/14

Gazze Savaşı bitti mi?

 

Kim kazandı kim kaybetti?

 

 RAFAEL SADİ

 Kısa cevaplar isterseniz şöyle:

 1-     Savaş bitmedi ve sanırım bitmeyecektir de.

2-  Bu savaşta  her savaşta da olduğu gibi kazananlar  yoktur. Sadece daha az kaybedenler ile daha çok kaybedenler vardır. Bir de en fazla kaybeden .

3-  En fazla kaybeden kendince doğru at'a oynadığını sanan ve HAMAS'a paraları bastıran kardeşim diyen bir taze Cumhurbaşkanı en fazla kaybedendir. Hamas savaş'a devam edemeyerek Katar ve Türkiye Cumhurbaşkanının talebini yerine getiremediği için en büyük kaybedenler KATAR VE TÜRKİYEDİR.

4-   İsrail de kaybetmiştir kuşkusuz  tam 71 vatan evladı hayatını kaybetmiş ve  yüzlerce yaralaranın yanı sıra ülkede milyarlarca Şekellik ekonomik zarar oluşmuştur.

5-   Daha fazla kaybeden taraflardan biri ise Kuşkusuz  Hamas ve şürekası  yani ortakları diğer  Terör örgütleridir. Neler mi kaybettiler?

İsrail'in üzerine attıkları bir kısmı ROKETSAN aksam ve parçaları ile üretilmiş ve  Dubai'deki Tawazun şirketi aracılığı ile Gazze'ye gönderilen yaklaşık 10 bin roketin tamamına yakın kısmı imha edilmiştir. 4500 adedi İsrail'in üzerine atılmış, bir o kadarı  ise İsrail'in bombaladığı mühimmat depolarında yok edilmiştir. Geriye kalan 1000-2000 arası roket ise savaşmaya devam etselerdi en fazla 20 gün daha idare ederdi. Tabii işin sonuna gelindiğinde uzun menzilli roketler bitmek üzere olduğu için ellerindeki 5-7 km menzili olan Havan mermileri ile idare etmeye baktılar ve aslında yeterinden fazla da zarar verdiler.

6-   Karlı çıkabilecek olan kimler var peki?

FOY veya diğer adı ile Filistin Otonomi Yönetimi  kısaca Filistin Kurtuluş Örgütü. Yani ABU MAZEN. Rafiah – Mısır giriş çıkış kapısının anahtarı Abu Mazen'e teslim edilecek ve böylece ipin ucu onun elinde olacak. Eh anahtarı el'e geçirdiğinde de  gazze yönetiminin Hamas'ın elinde olduğunu söylemek çok doğru olmayacaktır. Bu gerek Mahmud Abbas gerekse  Filistin halkı için daha hayırlı olabilecektir.

8-   Kazanan bir başka taraf ise Mısır ve aslında  A-SİSİ oldu. Katar-Türkiye-Hamas  şeytan üçgeni karşısında  MISIR gerek Arap dünyasında gerekse ABD ilişkilerinde  Mübarek'in boşalan tahtını dolduracak bir lider olarak gerekse ülke olarak Katar ve Türkiye'den bir adım öne geçebilmiş ve gerek Filistinlilerin gerekse İsrail ve ABD'nin onayını alarak orta doğuda  en sözü geçer taraf olduğunu resmen ortaya koymuş oldu. Bu bağlamda Sayın Erdoğan A-SİSİ karşısında hükmen mağlup olmuştur.

9-   İyi de şu anda  oldukça fazla eleştiri alan Binyamin Natanyahu bu eleştirileri hak ediyor mu yoksa eleştirilerin anlamı yok mu? Binyamin Natanyahu ve Moşe Boogy Yaalon  Gazzelilere yeterinden fazla şeyler verildiği için eleştiriliyorlar olsalar da fiilen henüz herhangi bir şey vermiş değillerdir. Hali hazırda  Gazzelilere verilen bir şey  yok.

10- Sadece 4 hafta sonra  konuşmalar başlayacak ve ne kadar devam edeceğini bilmeden konuşmak çok doğru değil. Tabii bir ay içinde bu konuşmalar başlarsa!!!

11- Gazze meselesinin can damarı özellikle İsrail ve diğer ortak ülkeler ve yönetimler için Gazze'nin silahlardan arındırılması ve yeniden silahlandırılmamasıdır. Bu gerçekleştirilmez ve Hamas veya isimleri ne olursa olsun temel düsturları İsrail'in yok edilerek yerine HAMASİSTAN kurulması olduğu müddetçe  kurulacak olan Filistin devletinin silahlar ile mücehhez olması İsrail açısından kabul edilecek bir olgu değildir ve asla kabul edilmeyecektir. Bunu  ben değil İsrail Hükümetleri ve yetkilileri defalarca beyan etmişlerdir.

Sabırla bekleyip göreceğiz.

Hayırlı bir hafta dileği ile.

RAFAEL SADİ

 

 

Please enter the text shown in this picture:

Küfür, hakaret, ırkçılık ve nefret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır. Lütfen kişilere saygılı olun ve fikirlere cevap verin
isimsiz
22/09/14 17:12
sayın yehuda boşuna konuşuyosun,gerçekler ortada israil savaşı kaybetti ve yenildi,devamı gelicek geri sayım başladı,bu gayri meşru varlık yıkılıcak,bu sizlerin kaçınılmaz sonudur,inş. çok yakında telaviv de yahudi kanı akıtıcağız...
webmaster
06/09/14 22:59
fahribaba son yorumunuz aşırı dayanıksız iftira yüzünden silinmiştir
Ötüken
06/09/14 20:07
Mecbursun kardeşim.Benim korumam altındaysan bana vergi vermeye mecbursun.Bunun başka açıklaması yok.SELİM.Adı üstünde isyan.İsyan nasıl bastırılır?Toprak vererek mi?Yoksa başlarını öldürerekmi?Baş kaldıranın kellesini vurmassan nasıl yürüyecekdi 610 yıl bu Devlet?
Selim
06/09/14 15:08
Ötüken gene yanıldın! Şimdi osmanlının sömğrgeciliğinden başlamayalım. Devşirme lafı sana birşey ifade ediyor mu? O verginin çoğunun halka döndüğünü nerdeen çıkardın? Cana kıyma yoktu filan derken istersen Niş teki kelle kulesine, Kıbrıs ve Yunanistandaki isyanların nasıl bastırıldığına bir bakıver. Yetmediyse Kürt isyanlarına en son olarak ta Dersim e bak.Ha diyelim ki verginin 3 te 2 si halka dönüyordu. Ya 3 te 1 i? Mecburmuyum başkasını beslemeye?
Ötüken
06/09/14 10:09
O alınan verginin yine 3 de 2 si halka dönüyordu.SAYIN SELİM.Halka hizmet yapılıyordu.Sömürgeci devletler gibi yer altı,yer üstü kaynaklarını da sömürmüyordu.Haksız yere hiç bir mala,cana kastedmiyordu.Çünkü ALLAH korkusu vardı.Sizde ALLAH korkusu olsa o canlara kıymaya cesaret edemezdiniz.O insaların evlerine yuvalarına çomak sokmazdınız.Arının kovanına elini sokarsan ne olur?....ANLAYANA.
Y.L.B.
06/09/14 08:55
OTUKEN ve FAHRI BABA RUMUZLULARve daha onlar gibi bir cok dusunenler'in ISRAEL'in Varligindan hic hosnut degiller adeta cildiriyorlar. Bu yuzden bir suru martavalligi bu sayfalara dokuyorlar,yok Osmanli boyleymis ,yok soyleymis gelip yeniden Orta Doguyu fethetme gibi safsatalar,arkadaslar imparatorluklarin devri gecti, OSMANLININ ZAMANINDA BASKALARINA AIT OLAN TOPRAKLARA COREKLENMELERI FETIH IMIS YOK CANIM,KIMI ALDATTIGINIZI ZANNEDIYORSUNUZ, SIZIN TERIMLERINIZE GORE FETIH MUBAH BIR SEYSE BIZDE AYNISINI YAPTIK ,AMA OSMANLI GIBI BASKALARINA AIT TOPRAKLARA COREKLENMEDIK ,SURULDUGUMUZ ESKI VATANIMIZA GERI GELIP ROMALILAR TARAFINDAN YIKILAN TARIHI YEHUDA KIRALLIGININ HARABELERINDE YENIDEN DEVLETIMIZI KURDUK,BOYLECE HAK YERINI BULMUS OLDU. BU YUZDEN ISRAEL'E KARSI HOROZLANMANIZ FAYDA ETMEZ .
Selim
06/09/14 00:04
Ambargo demek her gelen geminin kontrol edilmesi demektir. O gemiler Aşdoda gelse, getirdikleri her şey Gazzeye gönderilirdi (zaten sonunda da öyle oldu. Mavi Marmarada yardım malzemesi yoktu, diğer gemilerde olan kullanma tarihi geçmiş ilaçlar hariç herşey Gazzeye gönderildi) Senelerdir Kızılay istediği herşeyi Gazzeye gönderebiliyor. Mavi Marmaraya ne gerek vardı ki? Ha arada....Mavi Marmarada bir gram yadım malzemesi olmadığını da sana söylemediler herhalde. sadece provokasyon yapmaya gelen bir gemi olduğunu da. Osmanlıya gelince. Aynı zamanda varolan sömürgeci imparatorluklardan ne daha iyi nede daha kötüydü. Yeni topraklar işgal edip genişlediği sürece, onları vergiye bağlayıp haraç kestiği sürece yaşadı, bunu yapamadığı zaman da "durakladı, geriledi" ve nihayet çöktü. Tarihi hangi kitaptan öğrenmişsen yanlış öğrenmişsin. BU Osmanlıyı daha iyi veya daha kötü yapmaz. Zamanının gerekleri neyse onu yapmıştır.
Ötüken
05/09/14 21:35
Ambargo sadece silah ve cephane girişini engellemekse neden MAVİ MARMARA OPERASYONU yapıldı.Neden gemi durduruldu.?Hani sadece silah ve cephane ambargosuydu.Mavi Marmara Nükleer Füzemi getiriyordu.Bu arada Osmanlı ya sömürgeci devlet demen çok komiğime gitti.Osmanlı ele geçirdiği yerleri sömürseydi.Şimdi Dünyada kim hakimdi?Osmanlı ele geçirdiği toprakları kendi vatanı gibi gördü.Yatırım yaptı......(Yazılarını büyük harfle yazman psikolojik olarak üstünlük kurmak için galiba.(veya ben öyle düşünüyorum)küçük de yazsan aynı yazı oluyor büyükde yazsan aynı benim için.hatırlatayım dedim....)
Nisim palti
05/09/14 17:57
GAZZENIN ETRAFI CEVRILI OLMASININ SUCLULARI ,GAZZEDEKI TERORISTLERDIR ,TEROR EYLEMLERI YUZUNDEN MISIR BILE KAPILARINI BU CANILERE ACMAK ISTEMIYOR ,GIRDIKLERI HER YERE TERORU BERABERLERINDE GOTURUYORLAR,BU OLACAK SEYMI? EGER TERORDEN VAZGECMEDIKLERI TAKDIRDE OLACAGI BUDUR.EMBARGO DIYORSUN ,TATBIK EDILEN EMBARGO SADECE GAZZEYE SILAH VE CEPHANE GIRISINI ONLEMEK ICINDIR. TERORE DEVAM ETTIKCE BU DURUM BOYLE DEVAM EDECEKTIR,HERHALDE TERORDEN KORUNMAMIZI BIZDEN ESIRGEMEZSIN. ISRAIL FILISTININ ORTASINA YAMANMIS DIYORSUN ,ISTE BURDADA YANILIYORSUN BU TOPRAKLARDA FILISTIN DIYE HICBIR ZAMAN BIR DEVLET OUSMAMISTIR ,YUZYILLARCA (1900 YIL) SOMURGECI DEVLETLERIN ARASINDA EL DEGISTIRDI VE SONUNDA YAHUDILER TEKRARDAN TARIHI VATANLARI OLAN TOPRAKLARIN YALNIZ BIR KISMINDA ISRAEL DEVLETINI KURDULAR, ANLIYACAGIN GIBI BASKALARININ TOPRAGINI ALMADIGIMIZ GIBI BIZE AIT TOPRAKLARIN BIR COGU ARAPLARIN ELINDE BU TOPRAKLARI GERI ALMA IDDIAMIZ OLMADIGI GIBI ,TERSINE BU TERORIST CETELERI (HAMAS VE YAVERLERI) ISRAIL'IN TUM TOPRAKLARINDA GOZLERI VAR, BUNU TERORLE DENIYORLAR, AMA BU HICBIR ISLERINE YARAMIYACAGI GIBI KENDILERINE KOTULUK EDIYORLAR,BU YUZDEN FILISTIN DIYE DIYE YIRTINMANIZ TAMAMEN GEREKSIZ,SOZLERIMIN DOGRULUGUNU BIRAZ GAYRET EDIP TARIHE BAKSAYDINIZ ANLARDINIZ, ANLIYANA SIVRISINEK SAZ,ANLAMIYANA DAVUL ZURNA BILE AZ.
fahribaba
05/09/14 15:26
hala anlamadınız değilmi savaşta kazanan olmaz. Ama sizin iç?n önmeli olan kan dökmekse evet siz daha çok döktünüz ve siz kazandınız
İlan
05/09/14 12:28
Ötüken biraz araştır, oku git kendini geliştir. Sana sabrım yok. Önce bilgin olsun sonra fikrin. O kadar cahilsin ki mağara devrindeki adamları hatırlatıyorsun. Bütün bir halkı öldürmeye and içmiş katilleri koruduğunun farkında mısın?
Ötüken
05/09/14 12:17
Gazze nin neresi bağımsız?4 bir yandan çevrili.Ambargo altında.Siz kalkmış Gazze Singapur olabilir diyorsunuz.Bu koşullarda bu mümkün mü ?Bunu geçtik israil FİLİSTİN in ortasına yamanmış bir oluşumdur.FİLİSTİN üzerinde hiç bir hak idda edemez..!Siz HAMAS israil i yıkmak istiyor diyorsunuz.Sizin derdinizde baştan beridir bu..FİLİSTİN i yıktınız.Şimdide FİLİSTİN in külleri alev aldı.israil in yıkılması hiç bir zaman olmayacak gibi masallarıda geçin.israilin yıkılması yakındır.İSLAM elbet galip gelecek.KUŞKUSUZ.Siz hala Dünya ya masallar anlata durun.1970 lerdeki uyuyan ÜMMET uyandı.En büyük korkunuzda bu ya zaten...İSLAM da sivil öldürmek isterse Yahudi olsun HARAMDIR. Bu yalanlarıda kendinize saklayın.HAMAS şu ana kadar israilli kaç yahudiyi öldürdü.?Kaç bebeğe misket bombası yağdırdı?Cephanelikleri çocuk parklarına misket bombaları atarak mı imha ediyorsunuz?Elinizdeki teknolojiyle o uçaklarla yerde ki karıncayı görüyorsunuz.2 tonluk füzeler attıkları yerlerin parklar olduğunu görmüyorlar mı?Nasıl vicdan vardır o asker müsvettelerinde.3 yaşındaki çocuğa silah doğrultulur mu?Biz Müslümanlar da savaşta ölmek gibi bir ölüm kimseye nasip olmuyor.Ondandır ki gün gelecek gargat ağaçlarının arkasına saklanacaksınız!Ve Yehuda Beit.Evet özgürlükten kastımız israil in yıkılması.israil die bir devlet yok.israilin üzerine bulunduğu toprakları FİLİSTİN toprağı.kanla alındı.kanla verildi.VE YİNE KANLA ALINACAK!Gazzede taş üstünde taş bırakmamak deyimi ni ağzınıza alamazdınız.O zaman neyi bekliyorsunuz.KORKUYORSUNUZ.yemin ediyorum içinizde bir tek gram korku olmasa Gazzede taş üstünde taş kalmazda 1995 de...!Daha ne gördünüz ki?Daha 200 yıl önce ceddim in vezir i ile konuşmak için kendinizi yırtıyrdunuz.O günler geri kalmadı.Aramıza soktuğunuz nifak tohumları çürüdü.Bu saydıklarımda zamanında dedelerinize hülya gibi geliyordu.Hatırlatırım.Kim bilebilir di ki Anadolu da bir İSLAM İMPRARATORLUĞU kurulacağını....!AYAĞINIZI DENK ALIN!
Y.L.B.
02/09/14 16:27
Otuken... Cok haklisin bu yuzden gazze en asagi 10 sene geriye guclendi. Eger bu odun kafalilar Teror ve Israel'i yoketme (BUNU YAPMAGA GUCLERI HIC BIR ZAMAN OLMIYACAK) Ruyalarindan vazgecmezlerse bu sefer Gazze'yi 100 yil geriye getirme mecburiyetinde kalacagiz. Gazze halki baslarinda bulunan caniler yuzunden zavallilar .Sivil halki rehin olarak tutuyorlar ,olmusler vurulmuslar umurlarinda bile degil .Sivillerin bulundugu yerleri Evler ,okullar camiler velhasil bu yerleri cephane ve roket depolari olarak kullaniyorlar, buna karsi cikanlari tahtali koye yolluyorlar,bu sekilde bu canavarlar yuzlerce sivilin canina kastettiler,aynisini bizlere yapmaya calisiyorlar ,allaha bin sukur devletimiz sivillerimizi en iyi sekilde koruyabilmek icin savunma sistemleri uretiyor. Biz hayati kutsariz Gazzedekiler olumu kutsuyorlar .Baris icinde yasamak varken ,cunku Cenabi hak bu hayati bize bi defasina bahsetti ,hayatimizi en iyi bir sekilde degerlendirmek yerine olumu tercih edenler hakikatten zavalli insanlardir.
Yehuda Beit - Halachmi
02/09/14 11:18
Otuken... ISRAEL devletini yikma hulyalari (Hedeflerinin bu oldugunu soyluyorlar) buna bagimsizlik savasi diyorsan bu hic bir zaman olmiyacak bir sey,baska bir devleti yikma bagimsizlik degildir.bir kac kere bu sitede acikladigim gibi Gazze bagimsizdir ve Isteselerdi Gazze'yi bir Singapura donusturebilirlerdi,bunun yerine senin bagimsizlik dedigin mucadele Israel devletini yikip yerine Filistin devletini kurmak oldugu icin Gazze'nin hali duman ,isteseydik Gazzede tas ustune tas kalmazdi bunu yapabiliriz ,bunu sende biliyorsun. Masum halki bombalamiyoruz,hatta vuracagimiz yerleri vurmadan evvel sivil halki o yerleri terketmelerini uyariyoruz oyle olmasaydi vurulan sivillerin sayisi onlarca kat olurdu ,Suriyeye bakin 200 bin sivil hayatini kaybetti Ukraynada birkac gun icinde 3000 kisi oldu .Gazzede bu kadar bombadimandan sonra sadece 2000 bunun 1000'inden fazlasi silahli teroristler,bunu aciklamazlar,islerine gelmez. Kisacasi Gazze tamamen bagimsizdir isteseler dedigim gibi gazzeyi bir Singapura donusturebilirler,tersine hala Israel devletini yikma hulyalarindan vazgecmeyip ayni yolda devam ederlese gazze Singapur yerine cehenneme donusebilir,bundan emin olabilirsin.
Adınız
02/09/14 06:53
çaresizlik değil insanlık, savaşan bir taraf savaş kapasitesi ile çok üstün savaştığı tarafa füze fırlatıyor ve savaşan taraf savaştığı tarafı dümdüz edemiyor .burada bir terslik yok mu? dümdüz edebilir Bir taraftan ahlaki değerleri sıfır olan bir yönetim öte taraftan ahlaki değerleri yüz olan bir yönetim. Bıçak kemiğe dayanmadıkça esas zorluk burada ötüken bey. Ve bütün dünya bunu biliyor ki mavi Marmara gibi onların moral değerlerine güvenerek sınırlarını delmeye çalışıyor. Sakın ola ki o başka bu başka deme zira Gezi da Taksim parkı bile yasak bölgeydi kendi vatandaşlarımıza. Değil ki başka bir ülkenin sınırları yasak olmasın!
samir
02/09/14 03:57
rafael sadi kısa cevaplarında bazı doğruları irdelemiş...israilin bu tutumuyla savaş asla bitmeyecek-ahiretten çok dünya hayatına önem veren israil karşı taraf 2 bin şehit versede 70 ten fazla dünya insanını kaybetmiştir büyük kayıp!- israil ve karanlık güçlerin bir takım aşağılık anlaşmalarla iktidara getirdiği SİSİ görünürde kazanan olmuştur-hiç bir sözünü yerine getirmeyen getirmeyecek israil gazzelilere DOĞRUDUR hiç bir hak vermemiş vermeyi aklından bile geçirmemiştir-israil kontrol edemeyeceği bağımsız bir filistine asla müsade etmeyecek işgalden asla vazgeçmeyecek diye hükümet beyanlarıylada desteklemiş rafael.PEKİ YANLIŞLARI NEDİR... bu savaşta kazanan hamastır ne kazandılar israilin ve abd nin en ağır teknolojik silahlarına rağmen bir avuç mücahid asla davalarından vazgeçmeyeceklerini dünyaya tekrar kanıtladılar-TÜRKİYE mazluma verdiği destekle işgale karşı aldığı tavırla şeytanın oyununu bozmuş dünyanın takdirini 2053 lerin en güçlü imparatorluğunu kazanmıştır.kazanan ve kaybedenleri zaman gösterecek hedefleri barış ve adalet olanlar zulüme karşı çıkıp mazlumun yanında duranlar ALLAH ın izniyle hiç kaybetmemiştir yakında israilde farkına varacak sadece birazcık zaman!
Ötüken
01/09/14 21:23
Adınız;evet doğru şu ana kadar yapılan savaşların galibi belli.veya belli değil.ama HAMAS adındaki TERÖRİST dediğniz bağımsızlık mücadelesi veren bir örgüte karşı İsrail'in çaresizliğide çırılçıplak ortada.Yaklaşık 30 senedir her yıl bombardımana tutulan Gazze her geçen gün dahada güçleniyor.İsrail de bunu çaresizce izlemekten başka bir şey yapamıyor.(Masum halkı bombalamaktan başka)
Adınız
31/08/14 18:21
1948 de araplara sorduklarında İsrail i denize döktük demişlerdi.1967 de Nasır a sorduklarında savaşı biz kazandık demişti.1973 de ise sedat a sorulduğunda savaşı biz kazandık demişti.2006 da nasrallah a sorulduğunda savaşı biz kazandık demişti.son 2014 Gazze opersayonunda halid meşal savaşı biz kazandık dedi.yahu ne biçim iş? bu kadar savaşı kazanıyorlar da İsrail niye halen ayakta.anlamadım gitti.

Haber Merkezi