Haber Merkezi

24/10/12

DİNİ YAHUDİ TÜRK VATANDAŞI

 

Facebook'tan....

 

Ben hep Türk’tüm. Hem de “köküne kadar” dediklerinden.

En milliyetçimiz sensin derdi arkadaşlarım!..

Vatanımda yaşarken, bazıları yabancı mısın diye sorarlardı.

Bilmemek ayıp değil… Anlatırdım!..

Dinim Yahudi, milliyetim Türk derdim.

Hepsi bu.

Konu kapanırdı.

Zannederdim!..

Hayat devam ederdi.

Müslüman, Hristiyan, Yahudi.

Neşemizi, derdimizi, masamızı, yatağımızı,

küçükken yaramazlıklarımızı, ergenlikte deliliklerimizi

her şeyi paylaştık.

Birlikte mutluyduk.

***

Evde ısrarla öğretmişlerdi:

“Yahudiler azınlık statüsünü reddettiler, biz herkes gibi Türk’üz,

Varlık vergisi yalnız Yahudiler için değildi,

Devlet bizi Hitler’e vermedi, kül olmaktan kurtardı…”

25 yıl boyunca ben hep Türk’tüm.

Başka ne olabilirdim ki?

***

Kaderin cilvesi beni ailemden, dostlarımdan, vatanımdan ayırdı.

Yurt dışına yerleştim.

Mutsuzdum!..

Hep memleketimi özledim.

Ruhsuzlar arasında kaldım;

kalbi temiz, yardımsever, sıcacık insanımı özledim.

Densizler sordu:

Arapçadan sonra, Latin alfabesini öğrenmek zor olmadı mı?

Bu etekleri özel olarak Avrupa’ya geldiğin için mi diktirdin?

Her defasında açtım ağzımı, yumdum gözümü!..

Atamızın devrimlerini, laik Cumhuriyetimizi anlattım kara cahillere.

Biri dil uzatmaya kalksa Türk’e, aslan kesilirdim!..

Neye uğradığını şaşırırdı.

Bir keresinde kafasız bir gazetecinin,

Türkiye’de azınlıkların yaşadığı zorlukları yazacağı tuttu.

Kan beynime fırladı!..

Oturdum döşedim okuyucu mektubumu.

Mektup yayınlandı.

Tanıdık, tanımadık birçok yurttaştan tebrikler geldi…

Başkonsolosumuz bile yazdı.

Görevini yerine getirmiş bir Türk olarak çok mutluydum.

***

Hamileyken karnımı Türkçe şarkılar çalan radyolara dayadım.

Kızlarım doğdu, onlara hem ninni, hem İstiklal Marşını söyledim.

Ufacıktılar göbek havası eşliğinde dans derslerini vermeye başladığımda…

Türkçeyi düzgün öğrensinler diye aldığım kitaplar halen kütüphanemde.

Ayşe topu at. Ali elma ye.

Avrupa bataklığında sevgiyi, saygıyı, yardım etmeyi, terbiyeli olmayı öğretmek çok zordur.

Yılmadım!.. Bizim değerlerimizi anlattım hep.

Arabamda Türkçe kasetler, televizyonda Türk kanalları, masamızda Türk yemekleri.

Salonumda Atatürk.

Çocuklarım kolaya kaçıp yabancı dilde konuşmaya kalksalar,

Bıkmadan usanmadan tekrarladım:

Vatandaş Türkçe konuş!..

Ve asla yanımdan ayırmadığım iki çakmak.

Birinde bayrağımız, diğerinde Atamız.

Yan gözle bakan yabancılara onları gururla göstermekten duyduğum haz!..

Yurt dışında otuz yıl boyunca ben hep Türk’tüm.

Başka ne olabilirdim ki?

***

Şimdilerde bazı densiz yurttaşlarım garip şeyler söylüyor:

Ben galiba Türk değil de Türkiyeliymişim.

Hele bazıları için ben İsrailliymişim.

“Hoşgörüyle” bu vatana “misafir” edilmişim.

Bir Yahudi nasıl olur da Eurovision’da Türkiye’yi temsil edermiş!..

Daha beterlerini de söyleyenler var.

Osmanlıyı yıkanlar, Jön Türkler, hatta Ergenekoncular (her ne demekse) bile Yahudi’ymiş.

En son ne okudum dersiniz?

Avrupa’da Türk ve Müslüman nefreti, daha ziyade Yahudiler tarafından kışkırtılmaktaymış.

Vay ki ne vay!..

***

Vatanımdan pis kokular geliyor…

***

55’imden sonra, dinimden dolayı benden nefret eden yurttaşlarım olduğunu,

hatta Türklüğümün, sadakatimin sorgulandığını duymak beni kahrediyor.

“Yabancı” yaftası yüreğimi acıtıyor.

Üzgünüm, kızgınım ve çok kırgınım!..

En dayanılmazı ise içimi yiyip bitiren soru:

Köklü bir değişim mi bu yaşananlar, yoksa yıllarca ayakta mı uyudum ben?

Simon Bilman / İsviçre, Ocak 2012

 

Please enter the text shown in this picture:

Küfür, hakaret, ırkçılık ve nefret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır. Lütfen kişilere saygılı olun ve fikirlere cevap verin
erolabi
31/05/16 13:44
öğrenemediniz mi?... insan olmadan hiç bir şey olunamıyor dünyada...
Harun
27/05/16 10:50
Israile grerken bile gururla Turk pasaportuyla giriyor Yahudi TURKLER.Hemde basimiz havada dimdik. Istese Israil vatandasligini sorunsuz alabilecekken almiyoruz.Turkiye Cumhuriyeti pasaportuyla girip cikip oturuyoruz. Bu hukumet malesef cogu Turk Yahudisini kucuk dusurdu sanki disaridan gelip siginmaciymisiz havasi yaratildi.Bu ihanettir.Galatasaray kulubu dahi kokenden Yahudi kulubudur,Ilk Maccabi spor kulubu Turkiyede kurulmustur.Istanbul,Izmir,Ankaradan tutun Bitlise ,Urfaya kadar Anadolu ve Avrupa Turk Yahudisi ile doludur.Biz bu vatana asla tek sorun cikarmamis vatan evladiyiz.
Zel
10/01/16 22:24
Turk Yahudiler Turkiye'nin aydinlik yuzleridir. Turk milletine ticaretin kapilarini acan, durust calisip, helal ekmek kapisi olan guzel insanlardir. Azinlik olduklarindan dolayi kompleksli, cahil, bedevi kulturu yalakalarinin hedef tahtasinda olmalari kolaydir. Ama unutulmamalidir ki Misir tarafindan musluman dunyasi adina baslatilmis sacmasapan cihati 6 gunde bitirebilecek kadar zeki insanlardir dunya yahudileri. Ozet sudur: zeka ve ilimden yana olan (her inanctan) kimse, cehaletin zorba kabadayiliklarina karsi her zaman galip gelecektir. SHALOM! Hazar Turklerini de unutmayan her Turk Karahanli degildi!!!
Koray
10/01/16 11:00
Merak etmeyin.. Bir kaç terbiyesiz cahilin dediklerine kulak asmayın. Bu ülkede onlar kadar gericiler varsa benim gibi din ayırt etmeden insanı seven, saygı duyanlar da var. En yakın dostlarım arasında Musevi de Ermeni de var. Kalkıp birisi bir millete çok afedersin ermeni dediler diye asagilarken en çok benim canım yandı. Siz merak etmeyin, Ata'mın gösterdiği hedefe ilerlemeye devam edeceğiz hep birlikte.. Dini, mezhebi kökeni ne olursa olsun bu vatana sevdalilarla birlikte.. Üzüldüm yaşadığınız deneyimlerden ötürü..
Aaron Baruch (Ankaralı)
09/01/16 16:10
Sevgili kardeşim, (Ben 65 imdeyim de ondan sana kardeşim diyebilirim.) Benim bloguma grip kafana bir iki yazıyı seç, okumanı öneririm.
musa
01/01/16 23:51
İYİDE YAHUDİ DİYE DİN Mİ VAR? ANLAYAMADIM.....! BENİM BİLDİĞİM IRK VAR. YUKARDAKİ YAZIYA İSTİNADEN DİYORUM.
taner
21/09/15 08:47
ben müslümanim ve türkiyede yahudilere karsi cok hakaretler yapiliyor . türkiyedeki yahudleri taniyan iyi bilir hepsi asiri milliyetcidir. ama maalesef bazi hükümetlerin doldurusu yüzünden türk yahudileri hic ama hic hak etmedikleri hakaretlere maaruz kaliyorlar. eskiden türkiye de 400bin yahudi varken, artik sadece 20bin bile kalmadi. suc yahudilerde degil, bizde. bende türküm ve müslümanim ama kürde kardes diyenler sizin kardesiniz olsun, benim kardeslerim yahudilerdir. insallah daha fazla yahudiler türkiye terk etmez. her giden yahudi icin icim yaniyor....
hakan
13/07/15 23:22
çok güzel bir şiir. elinize yüreğinize sağlık. türklügü çok güzel anlatmışsınız. ne mutlu türküm diyene.
mehmet
25/04/15 15:05
DINLER KISISEL SEÇIMLERDIR..TURKLERIN ISLAMI KABUL ETTIGI YILLARDA BILE BIRCOK TURK YAHUDİLİGİ SEÇMİŞTİR.KENDINI TURK HISSEDEN HERKES TURKTUR.VE YOBAZLARIN HAKARETLERİ BUNU DEĞİŞTİREMEZ.
A. Hanna
17/12/14 19:48
Avrupa'nın en büyük Sinagog'u Edirne'de imiş... Öyle diyor herkes. Herkes diyorsa doğrudur. Bu Sinagog herhalde büyük olsun diye inşa edilmedi. Bir ihtiyacı karşılamak için inşa edildi. Buradan çıkan sonuç şu ki Yahudiler Trakya coğrafyasında çok kalabalık nüfusları vardı. Peki şimdi bu insanlar neredeler, niye gittiler, aklı olan bunu sorgulamaz mı? Mademki bu insanlar sapına kadar Türk ve mutlu oldularsa niye kalmadılar? Ben son söz olarak şunu söyleyeceğim: en büyük erdem doğru olmaktır, doğru olunamıyorsa susmaktır.
sabir
11/09/14 23:26
yahudiler osmanliyi yikmakla iyi yapmis osmanli yahudilere de soykirmi yapa bilirdi ermenilere rumlara suryanilere zazalara kurtlere cimgenelere cerceslere ve baska halklara yaptigi gibi iyi ki yahudiler yanik olmuslar ve osmanliya bu firsati vermemisler hic olmazsa soykirima ugramis halklarin intikamini almislar afferin size sizinle ququr duyuyorum her yerde hep sizin hakkinizda iyi konusuyorum
devran
03/08/14 21:12
pis koku ciğerinden geliyor yüreksiz herif! yehuda ırktır! seni ve senin gibileri ilk fırsatta tarihten kazıyacağız! -tamamen kanuni bir biçimde :) -
hakan
31/07/14 18:55
türkiyedeki yahudilerle müslümanlar arasında hiçbir zaman sıkıntı olmamıştır. son yıllardaki yahudi aleyhtarlıgının kökünde antisiyonizm vardır. israil devletinin dinci-faşist yayılmacı politikaları bu işi körüklemiştir. aslında siyonistlerin amaçlarından biride yahudi düşmanlıgını yaymak artırmaktır. çünkü ancak bu yolla kendilerini haklı çıkarta bilirler. siyonistler aslında hamas gibi radikal dinci örgütlere muhtaçtırlar. ancak bu yolla israildeki yahudileri sürekli hazır kıta bekletebilirler.
Yoel
19/07/14 07:35
Tarih 4000 yildir gosterdiki bir yahudi asla bir Turk'e dost olmaz Yahudileri Ispanyadan Turkler kurtardi ilk firsatta yahudiler Osmanliyi yikti.
Yüksel MERT
18/07/14 16:36
Bitimsiz TEŞEKKÜRLER tanışıp, konuşup kucaklaşmak isterim Gerçekleri haykıran kardeşim..SEVGİ VE SAYGILAR..
Mehmet Eren
14/07/14 09:32
sana laf söylemek kimsenin haddi değil simon kardeşim ! bu toprağın ekmeğini suyunu içip taş taş üstüne koyduysan bu ülke senindir, bu bayrak senindir. Kimse elinden alamaz ! insanları vatansever, insansever, hayvansever vs vs yapan şey lak lak konuşmaları değil eylemleridir. SAKIN HA SAKIN ! kimsenin sana aksini söylemesine izin verme, herkes haddini bilecek ! aç ağzını yum gözünü kardeşim, elbet aklı başında çok destekçin olacaktır. 1 e 10 değil 1 e 1000 kalsak farketmez. boş insanlar bizim gibilerle başa çıkamaz. (t.c nin gelmiş geçmiş en iyi istihbaratçılarından biri yahudidir)
sinem
12/07/14 04:05
Irkçılık günümüz için çok komik!hangi yüzyılda yaşıyoruz?türküm diyen herkes türktür.bu kardeşimiz bizden biri ne dini önemli ne kökeni!
Yehuda Beit - Halachmi
29/01/14 16:59
PEKER 'E........... EGER DEDIGIN GIBI KARIN YAHUDI ISE VE DININI DEGISTIRMEDIYSE COCUKLARIN OTOMATIK OLARAK OZ BE OZ YAHUDIDIRLER, YAHUDI OLMAK ILLEDE DINDAR OLMAK DEGILDIR. BEN DINDAR DEGILIM VE BENIM GIBI DUNYADAKI YAHUDILERIN COGUNLUGU LAIKTIRLER,BUNA RAGMEN YAHUDIDIRLER ,CUNKU YAHUDILIK ILK ONCE BIR IRKTIR VE DINIMIZEDE YAHUDILIK DENIR. UMARIMKI ANLAMISSINDIR, IRKCI OLANLAR KENDI IRKLARINDAN BASKALARINI GORMEZLER ,AYNEN ASIRI DINDAR ARAPLAR GIBI ONLAR YALNIZ MUSLUMAN OLMIYANLARI DEGIL,AYNI ZAMANDA ASIRI DINDAR SII'LER SUNNI MUSLUMANLARI GOREMEZLER, TERSINE ASIRI SUNNI ISLAMCILARDA SII'LERI GOREMEZLER. BU YUZDEN BIRBIRLERINI OLDURMEGE CALISIRLAR .BU VAHSETLERI SURIYE,IRAK, LUBNAN'DA GORUYORUZ . BUNLARA IRKCI DENILIR. BEN VE BENIM GIBILERIM IRKCI DEGILIZ.
Yehuda Beit - Halachmi
28/01/14 10:47
PEKER RUMUZLUYA.... EVET YAHUDILER BIR IRKTIR,AYNEN ARAP VEYA CINLILERIN OLDUGU GIBI BIR IRK'IZ VE BUNUNLA OVGU DUYARIM, DINIMIZEDE YAHUDI DINI DENIR. DINI VESILE EDEREK ,BASKA DINLERE KARSI OLUP TEROR ESTIRENLER MAALESEF KOYU ISLAMCILARDIR. ARAP ULKELERINDE ,AFGANISTAN'DA TEROR ESTIRENLER ONLARDIR. ISRAEL'IN COGUNLUGU DINDAR DEGILDIR, VE NE ICIMIZDEKI KOYU DINDARLAR NEDE BENIM GIBI LAIKLER TEROR ESTIRMEYIZ,TAM TERSINE BARISCIL BIR MILLETIZ.
peker
07/01/14 18:00
Yehuda Beit - Halachmi SEN DE AKP VE YANDASLARI KADAR GERICI DINCI VE IRKCISIN YAHUDI IRKI NE DEMEK YAHIDILER HEP KENDI ICLERINDE MI EVLENDILER SaNIYORSUN BENIM KARIM SEPHARAD BEN DE OZ BE OZ YORUGUM (horzum yorugu internette ara harezm diye gorursun) zaten insanligin basina ne bela geldiyse dinden ve ona yobazca sarilanlardan geldi ve cocuklarimiz ne musuman ne de yahudi olarak yetisti yaslari geldiklerinde belki de budist olacaklar buna ne ben ne allah ne de yahova karisabilir inanc kisiseldir lutfen kendi inanclarini kendine sakla daha onemlisi dini reference larinla dunyayi aciklamaktan vaz gec
ayhan şahin
05/01/14 20:55
sabetay cılarımız çogukendini türk gören kişilerden çok daha türk ve ulkesini seven kişilerdir. sanıldıgı gibi iki ulus arasındaki ilişkiler 1490 lardan çok daha önce 750 + 980 yıllarına hazar türk yahudi devletine dayanır. yani romanetl ve safert yahudiler olmadan osmanlı türk tarihi yazılamaz. türklük bilinci oluşmuş her zat israil türk kardeşlik ve doslugunu sahip çıkmıştır. arap umetçilini türklerin başına bela eden ne yazzıki anglo sakson politikalardır.
Zeynep
19/11/13 03:49
Kendini Türk hisseden herkes Türk'tür ,adı ...dini , kökeni , kimligi ne olursa olsun ! Ne mutlu ki siz ,kendinizi Türkiye'de yaşayıp da Türklügü bile kabul etmeyenlerden , oradan buradan sildirenlerden , Türk oldugunu söylemekten çekinenlerden daha da Türksünüz ,ne mutlu ki ''Ne Mutlu Türk'üm Diyene ''nin gerçek manasını anlamışsınız . Türkiye ,bugün eger hala Türkiye ise sizin gibiler sayesinde ;bunun için size teşekkür bile etmiyorum çünkü aynen sizin gibi düşündügüm için nasıl kendime teşekkür edemezsem , size de etmemem gerekir çünkü sizi misafir yerine degil bu milletin asli unsuru olarak görüyorum . Siz ,nerede yaşarsanız yaşayın , tıpkı benim gibi ,sonsuza kadar da Türk kalacaksınız ,bunu kimse degiştiremez .
Ntaçkın
26/09/13 14:38
Sn. Simon Bilman İçini yiyip bitiren o sorunun cevabını yazmışsınız. Bu kökten değişiklik çabaları ne kadar gerçekleşecek ileride hep birlikte göreceğiz. Bu köklü değişikliği gerçekleştirmek için mücadele eden mücahitler Türk toplumunun %10 nu bile bulmaz. Ama şu anda bunlar iktidardalar, güç bunların elinde.Bunların arkasında Türkiyede yaşayan Yahudi cemaatinin önde gelenleride mevcut. Bunların arap hayranlıkları malum. Bunları desteklemeyenler baskı altında, 1945 lerin almanyası ğibi hissediyoruz. Bakalım nereye kadar. Bu yaşanalara, olanlara kızıp Türk toplumunun %90 ına sitem etmeye gerek yok. Bu afetin geçmesini bekleyeceğiz. Yüreğini serin tut.
Yehuda Beit - Halachmi
17/09/13 13:32
ARKADASLAR MUNAKASALARI KESIN ,BIRILERI YAHUDILIK YALNIZ DINDIR DIYORLAR, ONLARA TEVRATI OKUMALARINI TAVSIYE EDRIM .BIZ YAHUDILER BIR IRKIZ DINIMIZEDE YAHUDILIK DENIR, BU TERIM NEREDEN GELIYOR? YAHUDILERIN BABASI HZ.YAAKOV (DIGER ADI ISRAEL) BU YUZDEN BIZE ISRAEL OGULLARI'DA DENIR, YEHUDA'DA HZ. YAAKOV'UN OGLUYDU YAHUDI ADIDA ONDAN KAYNAKLANIYOR, ATALARIMIZ 1900 YIL EVVEL BU TOPRAKLARDAN KOVULUP DUNYA'YA YAYILDIKLARI VE BU KADAR UZUN ZAMAN TOPRAKLARIMIZDAN UZAK OLDUGUMUZ ICIN BAZI YAHUDILER KENDILERININ SADECE YAHUDI DININE MENSUP OLARAK GORDULER (MESELA TURK YAHUDISI ,RUS YAHUDISI V.S.) BAZILARI GOYLARLA ASIMILE OLMAK ISTEMISLERSEDE ,GOYLAR HER FIRSATTA BUNLARA ONLARDAN OLMADIGINI KOTU VESILELERLE HATIRLATMISLARDIR,(YAHUDILERE YAPILAN POGROMLAR VE KOTU MUAMELELER). BU YUZDEN BU SASKIN YAHUDILERE TEKRAR YAHUDILIGIN YANLIZ BIR DIN DEGIL BIR IRK OLDUGUMUZU HATIRLATMAK ISTERIM, MEMLEKETIMIZDE ISRAEL DIYARIDIR. HURMETLER.
RKalaycı
23/08/13 22:03
Birisi, hala anlamamış..okumuş okumuş ama anlamamış..diyorki; sizler bize osmanlının emanetisiniz..kafa aynı, değişmesi mümkün değil..yahu Simon hanım ben Türk üm diyor kim kimin emaneti?..benim için Türk üm demesi yeter, ister yahudi, ister ortodoks, ister alevi, isterse senin ve benim olduğum gibi sünni..Osmanlı Türk üm demiyordi ki, aynen şimdikiler gibi..Anadolu topraklarını Türkler sadece 1919 - 1940 arasında yönettiler ki o dönem destandır..Yasemin abla uyaaaaann...
Yasemin uz
09/08/13 19:17
Yüreğinize sağlık.Ben sizi seviyorum.Hem de çok.Anılarım da her zaman en güzel yeri Yahudi arkadaşlarıma ayırmışımdır.Ben de Türküm ve Müslümanım.Ben Allahın tek olduğuna ve onun yarattığı her canlıyı sevmeyi öğrendim.Sizler bize Osmanlı nın emanetisiniz.Emanet hoş tutulmalı ve korunmalıdır.Saygılarımla.
Yehuda Beit - Halachmi
12/06/13 11:48
ISRAEL DEVLETI TAMAMEN DEMORATIKTIR. BURADA YASAYANLAR ISTER LAIK YAHUDI ISTER DINDAR YAHUDI MUSLUMAN HRISTIYAN KIMSE KIMSEYE KARISMAZ. KIMSE DINDAR OL VEYA LAIK OL DENMEZ DIGER DINLERE MENSUP VATANDASLARA YAHUDI DININI KABULLENECEKSINIZ DENMEZ ,BIZDE ISLAM VE HRISTIYANLARDA OLDUGU GIBI MISYONERLIK YOKTUR. ICIMIZDEKI DINDARLAR SADECE LAIK YAHUDILERI DIN KURAL VE ORFLERINE UYMAMIZA TESVIK EDERLER. ZAMANINDA KILIC ZORUYLA HRISTIYANLARIN YAPTIGI GIBI YA HRISTIYAN OLURSUN YADA OLURSUN ,YAHUT MUSLUMANLARIN YAPTIGI GIBI YA MUHAMMED YA OLUM NARALARIYLA MUSLUMAN VEYA HRISTIYAN OLMAYA KIMSEYI YAHUDI OLMAYA ITMEYIZ. TAM TERSINE YAHUDI DININE GECMEK ISTEYENLERI HAKIKATTEN DINIMIZI BENIMSEDIKLERI ICINMI? YOKSA SIRF KENDI CIKARLARI ICIN DINIMIZE ILTIHAK ETMEK ISTEMESININ SEBEPLERINI IYICE ARASTIRDIKTAN SONRA O KISIYI YAHUDI TOPLUMUNA KATARIZ .KISACASI YAHUDI OLABILMEK COK ZORDUR. DIGER DINLERIN YAPTIGI GIBI ZOR KULLANARAK ZAMANINDA YAHUDI OLMAYANLARI YAHUDILIGE ITMIS OLSAYDIK BUGUN YAHUDI TOPLUMUDA HRISTIYAN VEMUSLUMANLAR GIBI NUFUSUMUZ HERHALDE BIR MILYAR'I BULURDU . ZORLAN DINCILIK DINCILIK DEGILDIR.
Almanyalı Akademisyen
27/05/13 13:13
Allah'ın rahmeti herkesi kuşatır. Bu tarafta Vatan kavramı geçicidir. Asıl vatanımız, atamız Hz. Adem'in vatanı olan Cennettir. Yerimiz orasıdır. Oraya olan yolculuğumuzda; vatan, millet, ırk ve din kavramları birer aracı olabilir, çünkü bu kavramlar birer topluluk timsalidir. Cennet yolunda ise şeytani kötülüklere karşı tekil kalmak işi zorlaştırabilir, bu nedenle bir topluluğa ait olmak gerekebilir. Dolayısıyla, her hangi bir aidiyet duygusuyla bir topluluğa ait olmak, eğer Cennet yolculuğundaysa; adı, şanı ne olursa olsun yararlıdır. Ancak bununla birlikte Allah'ın son resulünü ve kitabını anlamak ve Allah rızası için inanmak gerekir. Allah'ın son sözü diğerleri gibi mutlak sözdür. O'nun her sözüne Cennete gitmek için riayet etmek gerekir. Kesinlikle unutulmamalı ki, kul hakkını riayet etmeyen, (Allah bilir) Cennete kavuşamayabilir. Böylece şunu anlamakta yarar var ki, ister Yahudi olsun Filistinliyi zulmettiğinde, isterse Antisemitist eylemlerle bir Yahudi zulme uğradığında, Zalimler Cennete giremeyebilir. Aslında Allah'ın elinde olan Hak ve Adalet; dünyalık yaşamları süresince, Cennete gitme imtihanı gereği, bu Dünyada insanın elindeymiş gibidir. Allah'ın adaletini yeryüzünde yaşatmaya çalışmak ve Zalim olmamak, hangi ırk ve dine mensup olunursa olunsun temel gaye olmalıdır. Bu içtenlikli yazım: Batıda doğmuş, eğitimini Batılı unsurlarla edinmiş ama Anadolu kültürüyle yoğrulmuş ve ilahiyatçı yaklaşımlı, Müslüman-Türk bir Akademisyendendir. Allah'tan korkan Yahudi dostlarıma Allah’ın selameti üzerinize olsun dileklerimle…
murat
22/04/13 13:39
okurken gözlerim doldu resmen tüylerim diken diken oldu Simon! Yüreğine sağlık,senin yurttaşlarım oldukça bize kimse hiç bir şey yapamaz!
selocan
25/02/13 22:45
tebriklerrr bn simon.herşeyden önce bu yazılarınızı mümkün olsa da 75 milyon okuyabilse belki önyargılarından utanan çıkar.ağzınıza ve kaleminize sağlık.keyifle okudum ve duygulandım...
Adınız
03/02/13 22:45
Sayın Simon Bilman hanımefendi , siz TÜRK sünüz , en az bizim kadar , ama biz TÜRK müyüz en az sizin kadar orası malum . Çünkü artık o güzel vatanımızda TÜRK üm demek neredeyse suç olmaya başladı . Biz TEPKİSİZ bir toplum olduğumuz için acaba TÜRK müyüz diye soruyorum . Uyuşuk , birey olmaktan tekrar kul olmaya yönelen , temelini bilmediği bir dine bilgisizce inan ve ALLAH ile aldatılan bir toplum olduk . Eroin ve silah kaçakçısı ermeni mi ne olduğu bilinmeyen aşiret reislerinin zülmüne bırakılan kürtler , Memleket elden gidiyor maalesef biz kıçımızın üstünde oturduğumuz sürece .
çağatay
20/12/12 00:03
Bay Simon size böyle hissettirenlere yazıklar olsun. Her insan birbirleriyle iletişim kurarken dini en geri plana atmalıdır.
hasan
19/12/12 17:57
Sn simon, elinize, kaleminize ve düşüncenize sağlık, sizin gibi düşünenlerden gurur duyuyorum.
Mehmet
04/12/12 16:48
işte ırkçılığın, kafatasçılığın en açık tarifi... Türklük bir kültür meselesidir ve tebrikler Simon Teyze. Değme Türk'ten daha Türk olduğunuz Türk kaldığınız için.
Alon
12/11/12 00:23
Sn.Can ile Canan güzel özetlemişsiniz..Uludere ile kürtajı örnek almışsınız.. Uludere olayı Güney doğu anadolu da yaşayan halk tepki verdi mi bilinmez..Ama en azından lehte ve aleyhte bir şeyler konuşuldu....Ama kürtaj konusu çok konuşuldu..Sokaklarda muhalefet eden de oldu..Sonuç olarak kürtaj yasasına muhalefet edenler en azından tepkilerini gösterdiler..Ama antisemitizm söz konusu olduğunda tepki veren yok...Toplumun hiçbir kesimi yapılan yanlıştır demiyor..Aynı silivri deki gibi düzmece mahkeme çoktan hükmünü vermiş..Meydanlarda benim ülkemin bayrağını yakıyorlar, milletime ağıza alınmayacak küfürler ediyorlar..Ben daha hiç bir gazetede TV kanalında bu yapanları eleştirdiklerini görmedim..Üstüne üstlük devletin kolluk kuvvetleri bile bunu engellemeye çalışmıyor..Demek ki yapılan doğru..Sözün kısası Sn. Can ile canan, biz yalnızız...Anayasada yazılmasına rağmen maalesef yalnızız..
can ile canan
11/11/12 20:57
Türk Basını üzerine yapılabilecek o kadar eleştiri var ki, burada satırlar almaz. İslamcı basın ve Merkez Medyayı İyi Polis-Kötü Polis oyununu sergileyenler olarak değerlendirebiliriz. Sözde sürekli birbirleriyle çatışırlar ama aslen aynı meslek ahlak ilkeleriyle güç ve iktidarlara hizmet ederler. "Gazzeden roketler ateşleniyor...Dün ve bugün çıkan hangi gazetede yazıyor? Yazan ise şöyle diyor..İsrail den Gazzeye hava harekatı...Bunu okuyan halk nasıl düşünür?? " diye sormuş Alon adlı yorumcu. // Olay sadece Gazze-İsrail ile sınırlı değil. 60 günü geride bırakan 600'den fazla mahkumun ölüm oruçlarında olduğu ülkemizde, mesela hangi haber bülteni bunu haberleştirdi? Bazı haber kanalları dendi sadece, ara başlıklar olarak. Neyse ki Başbakanımız "Şovdur, blöftür" dedi de nasıl haberleştireceklerini öğrendiler. Bu kanlı savaşlarda Türk Medyası vicdanlara hep görmez duymaz konuşmaz oldu. Sansürcü, tek tipçi ve İttihatçı bakış açıları sadece ülkenin siyasi konularında değil, sanat ve show dünyası haberlerinde bile kendini belli etti. Ülkemizde yabancı dil bilen yüksek eğitimli gençlerin sayısı yüksektir mesela ve dil kurslarından çıkmazlar fakat ilginçtir yabancı basını neredeyse hiç takip etmezler. Eve/Yurda geldiklerinde evlenme programları, peşpeşe gelen uzun diziler izler, gazetede tek okudukları da magazin sayfalarıdır. Kolay yoldan para kazanmayı seçen, hiçbir üretimi olmayan şöhretlere hayrandırlar. Böyle halka böyle medya, doğrudur. // "Memlekette gündemin değişmesi gerekiyorsa antisemitizmi sahaya sür.." demişsiniz Alon ama "(Uludere)-Kürtaj" da öyle değil miydi? // Bizde de askersiz muhalefet yapma kültürü yok. Irksal düşmanlıklar ve antisemitizm çok verimli alanlar şüphesiz, onu seçimlere saklarlar herhalde.
Alon
11/11/12 15:19
Sayın Can ile Canan..Israrla ,türk medyasının halk üzerindeki etkisi diğer her türlü etkiden daha güçlüdür diyorum..Hani bir laf vardır..Basının ağzına düşeceğine , uçurumdan düş....Bakın daha yeni olmuş bir olay...Gazzeden roketler ateşleniyor, buna mukabil ISK karşı harekatta bulunuyor...Dün ve bugün çıkan hangi gazetede yazıyor ? Yazan ise şöyle diyor..İsrail den Gazzeye hava harekatı...Bunu okuyan halk nasıl düşünür ?? İsrail in canı sıkıldı yine vurmaya başladı...ve eminim ki siz bile doğruları bilmiyorsunuz, burada neler yaşanıyor , neler oluyor haberiniz yok..Bunu suçlamak için söylemiyorum..Çünkü bu konuyla ilgili bilgileri türk basın kuruluşlarından ediniyorsunuz...Gazzeden atılan roketler için başbakanınız bile alay eder gibi bahsediyor..yok maytap, yok mantar...İddia ediyorum, israile düşen roket sayısının 10 da 1 i Akçakale ye düşse, türkiye tereddüt etmeden suriye ye harekat düzenlerdi... Dediğiniz gibi Türkiye de dışlanma sadece yahudilere olmuyor olabilir...Zaman içinde diğer azınlıklara da yapıldı..1974 kıbrıs harekatı, 6-7 eylül olayları, Kardak kayalık krizi ve buna benzer diğerleri..Bu olaylar sırasında da türlü şeyler yaşandı..Bu sitede de ddoğal olarak yahudilerin varsa sorunları üzerinde konuşmamız icab ediyor...Biz kürdü, rumu , ermeniyi yok saymıyoruz ama takdir edersiniz ki öncelikle kendi sorunlarımızı ele alıyoruz..Dediğiniz gibi türkiye nin çok sorunu var antisemitizm neyin nesi bu sorunlar arasında...Bana göre cevabı çok basit.. Bir futbol maçı ele alın..Sol taraftan bir takım diğer kaleye yükleniyor..Sağ tarafta da bir oyuncu kendini açığa çıkarıyor..Müdaafa oyuncuları soldakilerle meşgul olurken, atak yapan takımın oyuncusu sağdaki boş adama öyle düzgün bir pas atıyor ki, ona sadece golü atmak kalıyor..antisemitizm kurgusu da öyle birşey işte..Memlekette gündemin değişmesi gerekiyorsa antisemitizmi sahaya sür..Din üzerinden siyaset yapmak , siyasetin en kolayıdır... Evet !! onlarca gazeteciyi daha tutuklayın , halktan ses çıkmaz..Çıkmak istense de çıkmaz..29 Ekim kutlamalarına bile baskı koymaya çalışan hükümete , hele böyle tutuklama olaylarında kimse karşı gelemez...Bir ülkenin nasıl ele geçirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz eger, lütfen Youtube dan Fettullah Gülen in bu konu ile ilgili videosunu izleyin derim...Eger kaldırmadılarsa...Eger bir ülkenin silahlı kuvvetlerinin görevi anayasada yazmasına ragmen iktidarın oyuncağı edilmişse kim tutuklanırsa tutuklansın birşey olmaz..o halk gıkını bile çıkaramaz...
can ile canan
11/11/12 07:25
Yayınlanırsa bir itirazımı el verdiğince ifade etmek isterim. Zira burada büyük bir boşluk var, beni rahatsız etti. // Bu yazıyı kaleme alana bakılırsa, Türkiye'de dışlama bir tek Yahudi'ye var. Siteye bakılırsa da her sorunumuzu bitirdik, sıra geldi Antisemitizm'e. YANLIŞ! Bu nasıl bir bakıştır? Sırf ülkemde insanlar kendi ana dillerinde eğitim alabilsin, kardeşlik edebiyatı bırakılıp vatandaşlığın gereklikleri yerine getirilsin, yeni anayasa ve silahların diliyle çözüm olmaz dediğim için... "En iyi Kürt ölü Kürt'tür" diyenlere insanlıklarından utanmaları gerektiğini söylediğim için kendi ailem tarafından bile hakarete uğrarken... Başkaları da benim Türklüğümü sorgular. Ne diyeyim? O kadar söylenecek şey var ki. Türkiye'de resmi söylemin dışına çıkan veya onunla uyuşmayan herkes/her unsur/her millet her zaman itinayla dışlanır ve hakarete uğrar. Siteniz de sanki dışlanma bir tek Yahudi'ye varmış gibi sunuyor. Yani aslında burası günlük güneşlik de sadece size karşı böylesine nefret var. Medyamızda ve dilimizde sanki İsrail ve Yahudiler harici hiç nefret körüğü yok. // Türkiye'de "tek tipçilik" vardır. Tek tipçilik, Kemalizm (laik Kemalizm veya dindar Kemalizm). Atatürk denmiş. Halka, insanlara, toplum kesimlerine, azınlıklara karşı hastalık, kesilmesi gereken fazlalık, mikrop gibi bakmak, faşist zihniyetin göstergeleridir. Üç tarafı denizler, dört tarafı düşmanlarla çevrili olup her koşulda iç mihraklarından temizlenmesi gereken bir ülke kurduğunu anlatmış galiba Nutuk'ta. Çöken bir imparatorluğun derinlere işlemiş ezikliğinin üzerine üç kat milliyetçilik dokuz kat da kindar ezbercilikler çekmiş. En büyük başarısı da içeride ve dışarıda laik bir devlet kurma iddiasıyla, %99'u Müslüman olan Sünni-Hanefi bir devlet kurması. Suudi Arabistan veya İran'da böyle bir rakam yoktur. // Alıntıda duygularını ve tepkilerini okuduğumuz bu Yahudi şahsın, "Türkiyeli" denince rahatsızlık duyacak derecede Türklüğü "kraldan çok kralcı" sahiplenmesi bir ironidir. Atatürk'ün bu toprakların somut Türklerine bile değil, soyut bir Türklüğe gösterdiği teveccüh, adı Güneş dil teorisi miydi neydi nerdeyse bütün ırkların Türklerden türediği önermesi vs bugün itibariyle toplumdaki seçkinci bir zümreye hitap etmekte. Herhalde bu şahıs o zümreye ait veya kendisini öyle zannediyor veya onlara özlem duyuyor. Eğer öyleyse yorumsuz diyorum. // Tek tiplilik ve İttihatçılık diyordum. Gücün ve iktidarın şehvetiyle karşılaşanlar, bütün ipleri kontrollerine almak için Atalarından örnek alıyorlar bugün. "Şanssızlığımız, Atatürk'ün kurduğu bu "yanlış" cumhuriyete tek alternatifin, bu yanlıştan çok daha yanlış olan bir İslam cumhuriyeti olması." // Alon adlı yorumcuya: Türk Medyası'nın halk üzerindeki etkisini abartıyor olabilirsiniz. Mesela memleketin bir o kadar daha gazetecisini hapse atsanız Türk halkının sesi çıkmaz. Sosyolog değilim, şahsi görüşüm halkı yok sayanları halkın da yok saydığı şeklinde. // Groll'e: Türkiye'yi üçe bölmüşsünüz, bir de yakınlık dostluk diyorsunuz? Şehadet ederek yola çıktılar diyerek uluslararası sularda insanlarımızı öldürdünüz ve "terörist" oldular, ama siz burada cetvelle ülkemi bölüp yakınlık kurdunuz ve "dost" oldunuz? Zaten Tr.Batı'sı konusuna bakışınız da bu dostluk anlayışınızı yansıtıyor. Bence Türkiye'nin temel sorunu eğitimsiz cahiller değil, eğitimli cahillerdir, "atam atam sen kalk da ben yatam" diyenler... "Kemalistleri 90 sene öncesinden bugüne nasıl getirebiliriz" diye soruyordu geçenlerde Atilla Yayla.
Eren Chadai
11/11/12 00:12
Su anda haberturk kanalinda Hazar Turkleri ve Karaim turkleri hakkinda tarihin arka sayfasi programini izlemekteyim,malasef bazi konusmacilar bu turklerin yahudiligini minimize etme gayretindeler ama gercekte Hazar turklerinin dogu Avrupa yahudilerinin (Askenazilerin)atalari oldugu soylenir,sadece bu gercek bile Sefaratlarin haricinde yahudilerle ,turklerin ne kadar biribirleriyle baglantili oldugunu,Turkiyenin yahudi gecmisinin ne kadar onemli oldugunu belirler,Bu gercekten gurur duymaliyiz,fanatikler ne kadar gizlemeye ,yadsimaya calisirsa calissin gunes balcikla sivanmaz,Modern Turkiyenin kurulusunda Yahudilerin,sabateistlerin ve diger gayrimuslimlerin buyuk cabalari olmustur,Bu arada Buyuk Ataturk'u de saygiyla anmak istiyorum.Ayrica da Isail 'in ozel durumunu da gayet iyi anliyorum,Kutsal topraklar her yahudi icin cok ozeldir,Sayin Alon 'u da bu konuda cok hakli buluyorum..Iyi aksamlar
murat
10/11/12 21:38
ellerin ve yüreğine sağlık kardeşim sen yanılmadın.biz türklerin yahudilerle hiçbir zaman problemi olmadı.yahudilik ırktır diyorlar sağlam bir dayanak söyleyeyim karaimlerin nesli tükendi mi yoksa asimilemi oldu.macar yahudiler hangi soydan geliyor türklerde yahudiler gibi arap olmayan sami ırkındandır.biz yahudileri seviyoruz iyi ki varsınız.
Alon
09/11/12 23:46
Eren arkadaşım, herşeyden evvel, gerek türk basınında, gerek türk tv kanallarında tartışma programlarında , gerek bilumum seçkin türk gazetelerinin okuyucu yorumlarında ve özellikle burada , bizlere karşı komplo teorilerine tepkimi belirtmek istedim.. Eğer olayı daha dikkatli kavrarsanız benim ne demek istediğimi anlarsınız..Zamanında Osmanlı nasıl akdenizin tek hakimiyse, ispanyollar latin amerikanın, britanyalılar okyanus ötesinin, bugün içinde düzen amerika ve rusya nın kontrolünde..Belki uzun yıllar sonra bir bakacağız ki düzen değişmiş Mozambik ve vietnam dünyanın hakimi olmuş..Demek istediğin, osmanlı o zaman nasıl bölgesine hakimse bugünkü düzende o rolü başkaları almış..Sağcısı , solcusu , liberali, yobazı koro halinde anti amerikancı , rusyacı olmuş..Her olaydan bunlar sorumlu tutuluyor..Zamanında osmanlı güçlüydü..Hatta bugün bile halkın büyük bölümü bununla gurur duyar..Osmanlının yaptığı herşey , başka toprakları almak, halklar üzerinde hakimiyet kurmak . Bütün bunlar hala gurur vesilesi değil mi ???? Hal böyleyken , neden anticilikle uğraşılır da güçlü nasıl olunur fikirleri yürütülmez ?? Siz ilkokul 1.nci sınıftan beri her sene sınıfları birincilikle bitirmişsiniz , ama ilkokul 5 te ben sizi geçmişsem başarısızlığınızın sebebi ben miyim ? Ne yapasınız ? Beni geçmek için mücadele edersiniz...Şunu da özellikle belirtmek isterim..Osmanlı olsun, türk yahudileri olsun her daim yaşadıkları topraklara sadık olmuşlardır..İsteyen yalanlayabilir, bu gerçekleri değiştiremez..Sinagoglarda bile bağlı olduğumuz toprakların refahı mutluluğu için dualar edilir...1960 larda almanyaya gitmiş bir ailenin Almanyada doğmuş çocuğu olsaydınız , türk olduğunuzdan dolayı türlü problemlerle karşılaşsaydınız, gönül bağınız nerde olurdu ??? Her insan huzur arar..Doğal olarak benim de gönül bağım israeldir...Bu beni türkiye düşmanı yapmaz..Ama yıllarca yaşadığım Türkiyeye, türk halkının bir bölümüne kırgınlığımı da göz ardı etmez... Umarım ne düşündüğümü , hissettiğimi anlamışsınızdır..Saygılar...
Hayim
09/11/12 23:41
İhsan burada Türkiyeyle alay eden yok. sadece başında olanların verdikleri kararlara, ve ne olursa olsun sanki en iyisini yapıyorlarmış gibi götermek istemelerine bir tenkit var. Gördüğün viodeyu seyrettim. kendini dev aynasında görüp kimin kellesini istiyorsun? Bilmen gereken bir şey var. Saygı hak edilir.
ihsan yıldırım tarhan
09/11/12 23:18
Eren süper özetledin dostum:)Türkiye aşağılanlar alay edenler kendisine reva görülenlerden dolayı ağlamıyacak gocunmayacak.saygısızlığa tahammülümüz yok.HEMDE HİÇ.http://www.youtube.com/watch?v=Vwz7YslWs4I
Eren Chadai
09/11/12 20:22
Sn.Alon yazinizin son bolumunde sizinle hemfikir degilim,Hem diyorsunuz ki ben baska yer ilgilendirmiyor ,Turkiyede dogdugunuzu ve vatandas olarak gerekeni yaptiginizi yani Turkiyede olanlarla ilgili oldugunuzu belirtiyor ayni zamanda da kendinizi son yazinizda baskalastiriyor,Osmanlidan veya Turkiyeden kendinizi disliyor hatta diyebilirimki Turkiyenin veya Osmanlinin zayfligindan haz duuyor sanki intikam alir gibi duydu icerisndesiniz,halbuki turk yahudilerinin cogu Osmanliyi her zaman savunmus,hatta yunanistan nufs mubadelesinde cogu Turkiyeyi secmislerdir.Ben inaniyorumki Israilde yasayan Turk yahudileri turkiyeye her zaman ozlem duymaktadir.Kanimca siz yazinizin son bolumunde Turk yahudlerini, Osmanli ya sadik olmamakla suclayan fanatiklerin ekmegine yag surmektesiniz
Zeitgeist
09/11/12 01:07
Sayın Alon durumu mükemmel ifade etmiş.
Alon
06/11/12 09:13
Sondan başlayalım…Israel hiçbir zaman laiklik iddiasında bulunmadı..Ne anayasasında, ne söylemlerinde..Hani diyorsunda içinde 1 tane başka din mensubu barındırmaz diye..Bu sadece uzaktan konuşmanın dayanılmaz palavrası..israel de milyonun üstünde Müslüman var..Keza sayıları daha az hristyan var..Müslümanların yaşadığı yere bakıyorsun, hastane ve okuldan çok camileri var.Hani türkiye deki gibi her köşe başı mantar gibi cami dikilmiş..devletin bütün kademelerinde görev yapabiliyorlar..Türkiye deki gibi sen gayriyahudisin polis, yargıç, memur olamazsın denmiyor..Başı örtülü Ninjalar üniversitede , devlet dairelerinde , parklarda, bahçelerde Türkiye de olmadığı kadar serbestler..İnanmazsın değil mi ?? emekli olduğuna göre kenarda 3-5 kurusun vardır..Diyorum ki, bilmeden ona buna mok atacağına gel 1 hafta israeli ziyaret et..Döndüğünde yine palavralarına devam edersin…Daha önce de söyledim bana cevap olarak bildiğini söyledin..Devlet çıkar ilişkileri hakkında..Israel etrafı düşmanla çevrili küçük bir ülke..Yaşamak için büyük mücadele veriyor ve güçlü olmak zorunda..Golda Meir şöyle demişti… “ Araplar ne zaman ki silah bırakır o zaman gerçek barış olur, ne zaman ki israel silah bırakır o zaman israel yok olur “ Biz güçlü olmak zorundayız…İstemeden içine çekildiğimiz o savaşlar olmasaydı bugün orta doğu çok daha farklı olurdu..İlimde bilimde iddia ediyorum her ülkenin önünde olurduk ve araplar da bundan nemalanırdı…türk hükümeti suriye yönetiminin sunni olması için türlü hamleler yapıyorsa, israel de kendini korumak için türlü hamleler yapması doğaldır…Düşmanımın düşmanı dostumdur prensibi..Nasıl Amerika hamleler yapıyorsa, rusya da yapıyor…Önceleri NATO nun Libya da ne işi var diyen herif 1 hafta sonra üslerini NATO için kullanıma açıyor ve hatta savaş gemisi desteği veriyor..Sana soruyorum..1 Hafta da ne değişti de Tayyib 180 derece döndü ??? Karşı gelseydi ya ?? Deseydiniz ya, Amerika düş yakamızdan ??? Demediniz, diyemediniz, diyemezsiniz…Öyle bir gücünüz yok…Ondan sonra kendi güçsüzlüğünüz yüzünden ona buna sitem edersiniz…Komplo teorileri uydurursunuz..Zamanında Osmanlı güçlüyken böyle sitemler etmiyordunuz..Edenin de kafasını eziyordunuz…Ne oldu , neden şimdi ağlarsınız ? Dün sen, bugün Amerika ve rusya..ya onu seçersin ya da diğerini..Bugünkü düzenden hiç şikayet etmemesi ağlamaması gereken kişiler sizsiniz..Dün sen bugün onlar..Yok birbirinizden farkınız..Sen yaparken iyiydi onlar yaparken kötü…Yıllarca sakız ettiniz Osmanlı cihan imparatorluğu…Şimdi gör, cihan imparatorluğu nasıl oluyormuş…
İhsan
05/11/12 21:35
Bu muhterem dostumuzda o kadar güzel yanlış anlamış ki. ben diyom ankara sen diyon yok malum yerim kara.Herhalde devletler öncelikle çıkarlarını gözetir.Ben bir kelimenim nasıl sinsice kullanıp pazarlandığını biliçaltıdaki niyetlerini nasıl ortaya döktüklerinden bahsediyorum.Türkiye'ye laiklik Mustafa Kemal'le değil, Mustafa Kemal'den yüz yıl önce, İstanbul so­kaklarında otuzbin yeniçeriyi öldüren modern Türk ordusuyla geldi, ne ABD vardı dünyada, ne İsrail!...Gençler bilmez, İsrail ve ABD'nin son elli yılda, Ortadoğu topraklarında iki büyük siyase­ti oldu. Önceleri, marksist örgütleri darmada­ğınık etmek için tüm bu ülkelerde komünistler Allahsız, dinsizdir, yaygarasıyla propaganda ya­pıp, örgütlerin halkla ilişkisini kesti, Allah din konusunda pek hassas bu topraklarda sonunda tek bir solcu bırakmadılar. Komünistleri temiz­lemek için İslamcılar'a gaz verdiler, doldurdu­lar, silah verdiler, yanlarına aldılar, okşadılar. Sonunda İsrail ve ABD'nin fişfışiyle İslamcı ör­gütler büyüdü. Komünistler yokolmuş, İslamcı siyasetlerle de Ortadoğu'ya, Asya'ya yayılıyor­lardı, ki, İslamcı ideolojiler tahminlerinin üs­tünde büyüyüp kontrolden çıktılar... Bu sefer İslam cilan alaşağı etmek için "laikliği" devreye soktular. Laik olmayanlar insan olamaz, millet olamaz, hakları olamaz, deyip, Taliban ve Hizbullah gibi örgütleri çatışma alanına sürdüler! Yine Türk ordusu, İstanbul sokaklarında otuz­bin yeniçeri öldürdükten tam yüz seksen yıl sonra, 28 Şubat'ta, yeniçerilik taslayan, içine Hizbullah girmiş, Türk polisinin silahlarını alı­verdi!Oysa israil devleti, hayatında hiç laik olma­dı. Tek bir yabancı dinden insanı barındırmaz, tüm tarih içinde laikliğe en uzak ülke israil! Dinleri: Anayasaları. Bizim ülkemize gelince la­ikliği övüyorlar!Laikliği yeni tanıyormuşuz gibi, laik değilmi­şiz gibi. islamcı ideolojileri gazladılar, devletle halkı savaş haline soktular, İslamcılığı onlar icad etti, alevilere, iran'a, Araplar'a, hiçbir ne­den, hiçbir sebep yokken savaş haline soktular. Bunu yapan, İsrail, ABD!Ve sonunda bizi ençok laik yaptıkları, laikliğin şampiyonu ilan edildiğimiz bugünlerde, Türkiye'yi, ABD'nin, İsrail'in mandası yaptılar. Laiklik, bağımsızlığımızın elimizden alınması şeklinde geliştiriliyor, usul usul. Türkiye ba­ğımsızdır, diyen kalmadı, medyası, partisi, ya­zan, bağımsızlık denilince artık kahkahalar atarak gülecek, dalga geçecek hale geldi!
Alon
05/11/12 17:37
Muhterem dostumuz o kadar güzel analizlerde bulunuyor ki …. Türkiye değil de laiklik övülüyormuş.. Sen hangi yüzyılda yaşıyorsun ? Sen hala devletlerin öncelikle çıkarlarını gözettiklerini öğrenemedin mi ? Türkiye olarak sen zamanında Rusya nın yanında olsaydın bugün Amerika değil Rusya arkanda olurdu..O zaman başlardın vay konumistler yuh komünistler…Bu lafları değiştirerek biz rusya nın köpeğimiyiz diye söylenirdin..Sen bugün için batının çıkarlarına bir ters düş hele bakayım ne oluyor gör…Bu sadece Türkiye için değil, israel dahil …..kimse kimseyi kara kaşına kara gözüne sevmez…Sen bile öyle değil misin ? Komşun vardır seversin komşun vardır sevmezsin.. Sen ve senin gibiler Türkiye yi dünyanın merkezi zanneder..Zannedersiniz ki, türk deyince akan sular duracak…Sen onu bi geç…Sen ve senin gibiler bu kibirle daha çooookkk hayıflanırsınız….
ihsan yıldırım tarhan
05/11/12 06:10
"Türkiye'yi 3 e ayırıp doğuyu kürtlere,ortayı islamcılara,batıyı laiklere verip bir devlet kursak emin olun batı Türkiye,İsraile dünyadaki en yakın ülke olur"..Senin ne masum ne sevimli tezlerin fikirlerin var öyle POLYANNA. Amerika Türkiye'yi övüyor: "...laik Türk devle­ti.." diyor, “... bölgenin tek laik devleti.." diyor.Yani, Türkiye'yi öven yok, herkes laikliği­mizi övüyor. Laik de­nilince Araplar'a kar­şı oluyoruz. Amerika bi­ze laik deyip övdük­çe, ne güzel paralar gelecek diye seviniyoruz, İsrail’in yanına konuluyoruz. Bu sinsi siyaset gözlerimizin önünde pazarlanıyor.Laiklik, ABD'nin köpekliği mi demek, laiklik, İsrail'in yanında olmak mı demek, laiklik, Filis­tinlilerin öldürülmelerine susmak mı demek. Laiklik, hiç işimiz gücümüz yokken Arap top­raklarına saldırmak mı demek..Nasıl büyülü gücü olan bir kelime laiklik, bu bir kelimeyle koskoca bir ülkenin ordusunu, milletini tavlamış, kafakola getirmiş oluyorlar, bir tek kelimeyle koca bir Türkiye halkını boğazlattırmaya çalışıyorlar!
groll
05/11/12 00:41
Türkiye'nin sorunu eğitimsiz insan sorunu.Cahil adamı kandırmak,uyutmak yönlendirmek kolay.Önde imam arkada koyunlar! İmam ''pis yahudi'' diye bağırırsa cemaat ne yapar? Türkiye'yi 3 e ayırıp doğuyu kürtlere,ortayı islamcılara,batıyı laiklere verip bir devlet kursak emin olun batı Türkiye,İsraile dünyadaki en yakın ülke olur.Cahilliğin karanlığından kurtulamamış insan denizde küreğini kaybetmiş insandır.Rüzgar nereye eserse oraya sürüklenir.

Haber Merkezi